decorative background image

Sikerült mindent összepakolnunk, lekötnünk, s bízunk abban, hogy a téli szelek nem tesznek majd kárt Smiley hajóban és dolgainkban. Sajnáljuk, hogy az idén nem látjuk majd a csodás görög tavaszt, a milliónyi színes és illatos virág kibomlását, a szó szerinti feltámadást.

becsomagoltuk Smileyt
bucsúparti Kiladatól Katival és Tiborral

Sajnos az idő nem áll meg, várnak minket a feladatok, elindultunk utunkra. Szerbiában éjszakázva érkeztünk haza a családhoz.

Meglátogattuk, megöleltük szüleinket, gyermekeinket, testvéreinket és barátainkat. Jártunk Győrben, Debrecenben, Nagymajorban, Miskolcon, Budapesten, Zürichben és Baselban.

Miskolcon találkoztunk István barátunkkal, aki többször járt nálunk a fedélzeten segiteni.

Budapesten járva "megszemléltük" hamarosan családunkba érkező legfiatalabb generáció körvonalait és egy kellemes vacsoraestet töltöttünk a lányokkal és párjukkal.
Élveztük Zsuzsa és Attis - kikkel tavaly télen ismerkedtünk meg az Alpokban -kedves vendéglátását a hortobányi puszta határában.
Láttuk Tápszentmiklóson a felépült új házat.
Belefért egy kis bolondozás is.
P tesójáéknál isteni kocsonyatortát - is -ettünk
Miskolci diszkivilágitás
Zürichben találkoztunk a család picinyke ágával, és élveztük szeretetüket.
Zürichi karácsonyi vásár - Swarovsky díszekkel feldiszitett karácsonyfával
Sikerült Mónival és Bálinttal is egy kellemes - és bőséges - ebédre , dumcsira összejönni Schlierenben

Rövid ölelésre sikerült meglepni Willit és Manuelát a Flu_Flu "legénységét" (illetve leányságát), akik jövőre tervezik a "nagy kalandot", azaz áthajózni a Karibi szigetvilágba! S pár nap múlva - 4.500 kilómétert leautózva - elértük a tervezett végállomást, ahol terveink szerint újra pár hónapig dolgozni fogunk: Lech am Arlberg.

A siparadicsom - és a hotel , ahol az elkövetkezendő hónapokat tervezzük tölteni - na nem mint vendég, hanem kemény munkás napokkal

Földrajzilag ugyanott vagyunk, mint tavaly, csak egy másik szállodában. Igyekeztünk kisebb szállodát keresni, abban a reményben, hogy itt kisebb a terhelés, nem annyira vegyes a személyzet. Igy alakult, hogy most dolgozunk Renátával, Angélával, Katával, Verával, Karcsival és párjával Iwonával. A munkanyelv nem hivatalos része magyar :), persze "kifelé" mindenki németül kommunikál. Karácsonyra a munkaadónk kedves meglepéssel várt minden dolgozót!

Lech am Arlberg - a falucska , ahol élünk

Beosztásunk hasonló a tavalyihoz, P. reggeliztető szakács, konyhai kisegítő. E. szobalány. Kis szálloda, több feladat, összemosodó határvonalak. P. feladata a reggeli hidegtálak készítése 50 főre, joghurtok, győmölcsök, előkészítése, tálalása. Reggeli időben a tojásételek készítése, tálalása, kiadása, visszatérő szennyesedények mosogatása. Evőeszközök és poharak polirozása, helyrerakása. Konyha karbantartása, takaritása, árúfeltöltés, s arra ügyelni, hogy amikor mindez egyszerre megy, ne kapjon az ember idegösszeomlást! :D
Délután mosogatás, illetve a vacsora tálalása jelenti a kihívást, a könyhafőnök és egyszemélyben főszakács Patrick megalkotja az ételeket, Renáta és P. segít ezen álmokat tányérra igazgatni, majd kiadni Károlynak és Iwonának akik valamilyen megfejthetetlen képességgel tudják, hogy melyik asztalra melyik tányért kell vinni. Kora este érkezik E. felmentő serege, s átveszi a mosogatást, hogy P. a tálalásra tudjon koncentrálni. Este 21 óra körül megindul az edények, tányérok, poharak, evőeszközök mosogatása, majd a konyha feltakarítása, szemét kihordása és 22 óra tályban vége a napnak, mehetünk aludni. Hetente "bónusz-feladatok" társulnak a listához, mint pince és szeméttároló takarítás, páraelszívótisztítás, teljes felmosás.

E. 6 saját szobával rendelkezik, s egy héten 2 nap helyettesít 12 szobában és a konyhában. A gyakorlatban ezt úgy oldottuk meg, hogy minden nap reggel E. kezd a konyhán és mosogatja az előző estéről "összeszaladt" szennyest, valamint előkészíti a "tojásfőző szettet", azaz a lábasba vizet forralni, a serpenyőt bemelegíteni, odakészíteni a szallonát, sajtot, tojást, fűszereket, stb. 8 óra a szobalányi teendők kezdete. "normál" napokon az emeleti 6 szoba, fürdőszoba és közös helységek takarítása a fő feladat. Szombat általában az érkezés és elutazás napja, ilyenkor természetesen alapos takarítás és komplett ágynemúcsere minden szobában, minden ágyra. A matracok vastag, nehéz darabok, fáj az ember háta nap végére. Délig kész kell lenni a szobákkal, ekkor ebéd, majd pihenő 6 óráig. Ekkor jön a második műszak, konyhaszolgálat, azaz mosogatása a délután befogott edényeknek és az esti vacsora szennyes edénye 50-60 fő után... Nem kevés ez, nincs idő álldogállni, folyamatosan megy az ember keze alatt a munka. Amikor "lemegy" a vacsora, az egész konyhát "csilivilire" kell takarítani, amiben sokat segit a szakács és a segédszakácslány is. Hetente kétszer mindezek mellett helyettesíteni is kell két másik szobalányt, ilyenkor egyszer +6 szobát kell gondozni, illetve másszor +12 szobát. Nehéz, fárasztó ez a munka, a maga egyszerűsége ellenére. Mint vályár a tárnában, fúrjuk magunkat előre a sötétségben, nem számolva az időt, haladunk nap nap után, remélve, hogy hamar eltellik ez a hosszú - rövid tél...

szokásos naptárunk - bizony van még rajta mit kihuzni

Elérkeztünk az év végére, ilyenkor szokás számvetést készíteni. Nagyon szép évünk volt, kellemes napokat tölthettünk barátok és rokonok köreiben, kellemes embereket ismertünk meg, sokat megéltünk, tapasztaltunk, sok szép helyen jártunk és sokat dolgoztunk is. Aki követi a hajónaplót, az láthatja, hogy a hajóépítésben is szép eredményeket értünk el ebben a búcsúzó esztendőben. Sikerült - kisebb sérülésektől eltekintve - egészségesen élni év közben, amiért hálásak vagyunk. Ennyi fért az esztendbe, reméljük, hogy a következő év sem lesz élményekben, látnivalókban szegényebb és talán sikerül majd olvasóinknak egy keveset ebből a vándoréletmódból átadni képekben, olvasnivalókban. Kívánunk mindenkinek nagyon szép ünnepeket és egy boldog, békés Új Esztendőt!

tavaly is volt, az idén is lesz - a mi éjszakánk bizony munkás lesz - igy tavaly sem láttuk élőben és az idén is kevés az esélyünk rá